Google +1

Szavazzon az oldalra!

Köszönjük!

Poz
Versenyző
Csapat
Pont
01
KishalmiDavid
Force India
93
02
JagerTibii
Force India
84
03
MatyiAndras
Sauber
72
04
KovacsLaci
Ferrari
53
05
KissVili
Red Bull
45
06
SzilagyiIstvan
Marussia
37
07
OvadMarton
Lotus
36
08
KianekChristopher
Mercedes
35
09
LanczSandor
Marussia
26
10
CzottnerJani
Caterham
21
11
HermanBalint
McLaren
20
12
KalocsaiDavid
Toro Rosso
19
13
LippaiLaci
Ferrari
15
14
KatonaRichard
Williams
13
15
HollarMarton
Lotus
9
16
ForgoLajos
Mercedes
9
17
PankotaiBence
Red Bull
9
18
FazekJanos
Williams
6
19
KornelyDavid
Caterham
5
20
OrbanPeter
McLaren
3
Poz
Csapat
Pont
01
FORCEINDIA
177
02
SAUBER
72
03
FERRARI
68
04
MARUSSIA
63
05
REDBULL
54
06
LOTUS
45
07
MERCEDES
44
08
CATERHAM
26
09
MCLAREN
23
10
WILLIAMS
19
11
TOROROSSO
19
Köv. verseny: Spanyol Nagydíj
Szezon: 2018/1-es szezon
Időpont: 2018-05-06 19:30:00
Hátravan:
Pályainfók
Résztvevők
Mit tegyek?

Szervernév: A-LIGA.HU
Slot: 22 darab
IP cím: 89.134.61.56:34319
Jelszó: Lépj be!
Hotlaps
LiveView
WebView
Szabályok
§100 Köszöntünk az A Ligában! - Csatlakozás feltételei
Minden kedves versenyzőt szeretettel üdvözlünk Ligánkban. Feltételek: betöltött 16. életév, kormány használata,vagy gamepad(letesztelem azt aki gamepaddal megy és ha úgy látom,hogy jól megy akkor megkapja az engedélyt) kultúrállt közösségi viselkedés. Lépj kapcsolatba egy adminnal, Ő elmondja a további részleteket. A weboldal hírei között is tájékozódhatsz az aktuális újdonságokról.
Bünt.típus: - Bünt.hatálya: - Menny.: 0


§110 Bónusz rendszer
Az A-Liga weboldalán saját versenyzői profillal rendelkezel. Rendszerünk pontozás formájában értékeli a versenyek és tesztek alatt nyújtott teljesítményed. Ezen kívül részt veszel egyéni, illetve konstruktőri bajnokságokban is (a képernyő bal-és jobb oldalán található sötétkék fülekre kattintva érheted el a táblázatokat). A pontozás
Bünt.típus: - Bünt.hatálya: - Menny.: 0


§120 Bírói Testület (BT)
A BT minden futam után vizsgálatot hajt végre, ahol a futamok első három körét, illetve az óvás formájában jelentett eseményeket vizsgálja meg. Az esetleges büntetéseket, valamint azok mértékét és rövid leírását az úgynevezett -BT Cikk- -ben közli a BT. A Bírói döntések kétségbe nem vonhatóak, illetve a döntések bírálása nyilvánosan nem megengedett. A BT ülésein minimum 3 bírónak részt kell vennie. Bíróink: Kovács Laci,Forgó Lajos,Darai Robin
Bünt.típus: - Bünt.hatálya: - Menny.: 0


§130 Chat szabály, CHATSTOP
Az A-Liga Bajnoki Versenyein, illetve az Időmérő Edzéseken (IM) nem megengedett az rFactor chat használata. Kizárólag az A-Liga Adminisztrátorai, illetve a BT tagjai közölhetnek információkat a versenyzőkkel. Azonban ezekre az információkra SEM válaszolhatnak tagjaink az említett tiltott időszakokban. Aki ezt a szabályt megszegi, büntetésben részesül.
Bünt.típus: Figyelmeztetés Bünt.hatálya: Következő R Menny.: 1


§140 Hálózati beállítások
A versenyzők kötelesek minden internetkapcsolatot használó programot bezárni a Versenyek kezdete előtt (torrent kliensek, Skype stb.). Egyedül a TeamSpeak 3 program használata megengedett. Akinél az IM kezdete után magas pinget, és az ezzel járó lagot észleli a BT, úgy az adott versenyről eltiltható a pilóta. Ezen túl, ha a lag továbbra is problémát jelent, a BT bevonhatja a versenyző licencét a probléma megszűnéséig.
Bünt.típus: Bírók döntik el Bünt.hatálya: Következő R Menny.: 1


§150 Versenykörülmények, segítségek
Minden autó egységes fizikával rendelkezik, ami nem összekeverendő az egységes setuppal! Versenytáv: a normál versenytáv 75%-a; Gumikopás: normál; Üzemanyag Fogyasztás: normál; Sérülés Mértéke: 90%; Mechanikai Meghibásodás: Be; Irányba Fordítás: Ki; Sérthetetlenség: Ki; Irányba Fordítás: Ki; Fékrásegítés: alacsony; Stabilitási Segédlet: Alacsonyan engedélyezve; Automata Váltó: Be; Kipörgésgátló (TC): Közepes engedélyezve; Kuplung: Be; ABS: Be; Rajtautomatika: Engedélyezve
Bünt.típus: - Bünt.hatálya: - Menny.: 0


§160 Új rajt
Ha az első körben a mezőny legalább 50%-a balesetet szenved, új rajt következik. Az addig elért eredmények természetesen nem kerülnek rögzítésre. Bizonyos esetekben, kis létszámú mezőny esetén (<15), 1-2 pilóta kiesése esetén is történhet Restart.
Bünt.típus: Bírók döntik el Bünt.hatálya: Következő R Menny.: 1


§170 időmérő Q
Kezdés: 19:40 15 perces etapból áll és a betöltött szett nem változtatható, kivéve az üzemanyag mennyiség, az első szárny és a fékerő elosztás.Az IM alatt 4 kör tehető meg,amibe bele tartozik a felvezető és a levezető kör is. A BT a futamok kezdési időpontját (20:00) minden esetben szigorúan betartja. Késés csak esetleges technikai okok miatt lehetséges. Időmérő alatt belépni TILOS!! Aki ezt megszegi Rajtrács Vége büntetésben részesül, illetve Figyelmeztetést kap.
Bünt.típus: Bírók döntik el Bünt.hatálya: Aktuális R Menny.: 1


§180 Verseny R
Kezdés: 20:20; Felvezető Kör Állórajt, majd a rendes versenytáv 75%-a. További információ t a §200, illetve a §220 tartalmaz.
Bünt.típus: - Bünt.hatálya: - Menny.: 0


§190 Vezetés az Időmérő Edzésen Q
Tilos a pályát 4 kerékkel elhagyni. A pálya határát minden esetben a fehér vagy sárga folytonos vonal jelenti. Szabályosnak az minősül, amikor legalább két kerék érinti a pálya határát jelző folytonos vonalat. Szélesítés esetén kérhető az IM utáni bemelegítő edzésen rajtrács végére sorolás, ez esetben a BT nem bünteti a pilótát. Minden pilóta Időmérő Edzésen futott leggyorsabb köre a verseny után meg lesz vizsgálva. Akinek a gyors körét a BT szabálytalannak ítéli, 10 rajthelyes büntetést kap a következő futamra.
Bünt.típus: Pozíció büntetés Bünt.hatálya: Aktuális R Menny.: 1


§200 Vezetés a Versenyeken, Előzés/Védekezés
Minden pilóta köteles bármely körülmények között biztosítani versenytársai számára a sportszerű és fair szórakozás lehetőségét. Egyértelműen szabálytalannak minősülnek a kontakttal járó incidensek, a leszorításos védekezések, szabálytalan feltartások, illetve a pályán kívüli előzések. A versenyzők csak akkor hagyhatják el a pálya vonalát, illetve léphetik át 4 kerékkel a pálya határát jelző folytonos vonalat, ha ezzel balesetet előznek meg. Minden más esetben szélesítésnek minősül a manőver, amit a BT adott esetben (óvás benyújtása után) kivizsgálhat. Előzés/Védekezés: Előzésről abban az esetben beszélünk, amikor egy versenytempóban közlekedő autó mellett egy másik autó elhalad, és ezzel pozíciócsere történik (tehát a lekörözés, sérült autó melletti elhaladás NEM minősül előzésnek, így ezekre az esetekre nem vonatkoznak a következő szabályok!). Tudnivalók: a védekező versenyzőt tilos letolni az általa választott ívről; tisztelni kell a védekező pilóta tempóját, tekintettel kell lenni az esetleges jelentősebb sebességkülönbségekre (ez lehet vezetéstechnikai okokból, illetve beállításbeli eltérés miatt); tiszta előzésnek csak kontakt nélkül végrehajtott manőver minősülhet; a védekező versenyző NEM szoríthatja le a pályáról a támadót, minden esetben kötelesek egymásnak 1-1 autónyi helyet biztosítani! Védekezés közben 1 irányváltás engedélyezett, ezután mindenki köteles a választott íven befejezni a manővert. Egyéb: TILOS a pályán 3 vagy kevesebb kerékkel körözni! Kerék elvesztése esetén meg lehet kísérelni a boxba való visszatérést. A sérült autóval csak fokozott figyelemmel szabad a pályán közlekedni! 3 kerekű autó által okozott baleset automatikusan Súlyos szabálysértésnek minősül!
Bünt.típus: Bírók döntik el Bünt.hatálya: Következő R Menny.: 5


§210 Közlekedés a Boxutcában, Boxlátogatás
Limiter használata minden esetben kötelező a boxon belül. A boxutca kijáratát határoló folytonos vonalat érinteni vagy átlépni nem szabad. Abban az esetben, ha egy pilóta úgy ítéli meg, hogy érintette a vonalat, úgy 3 körön belül letölthet egy áthajtásos büntetést. Ellenkező esetben a BT vizsgálat után a következő futamára kap áthajtásos büntetést.
Bünt.típus: Bírók döntik el Bünt.hatálya: Következő R Menny.: 1


§220 Gumikeverék, Abroncsok használata a versenyen
Nincs kötelező keverék.Mindenki azt a keveréket használja,amelyiket akarja
Bünt.típus: Bírók döntik el Bünt.hatálya: Következő R Menny.: 5


§230 Óvás Benyújtása
A versenyzőknek lehetőségük van az incidenseket jelezni a BT felé óvás formájában. Ezeket Vasárnap 22:00-tól Hétfő 24:00-ig küldhetik el a pilóták a Facebook csoportban megjelenő poszt alá írva. Amennyiben egy óvás határidőn kívül érkezik, avagy más formában van jelezve a BT-nek, szabálytalan óvásnak minősül, és nem vizsgálható! Óvás szabályos formája: név, kör, idő, eset rövid leírása. Pl: Kiss József-Nagy Béla, 13. kör, 39. mp, Nagy Béla leszorít a pályáról. A BT a verseny első 3 körét az óvásoktól függetlenül kivizsgálja, az ott történt incidenseket a szabályzat szerint bírálja.
Bünt.típus: - Bünt.hatálya: - Menny.: 0


§240 Nyilatkozatok
Minden verseny után kötelesek a versenyzők nyilatkozatokat írni. Ezeket a honlapon megjelenő cikkek alatt lehet megtenni. A nyilatkozatoknak legalább 2-3 mondat terjedelműnek kell lennie. FONTOS: NYILATKOZATBAN TILOS MÁSOK SÉRTEGETÉSE, ILLETVE DURVA NYELVEZET HASZNÁLATA, ugyanis ezek BÜNTETÉST VONNAK MAGUK UTÁN! Az új versenyzők az első két futam utáni mulasztásuk esetén csak figyelmeztetést kapnak. Minden más esetben a nyilatkozatok elmulasztása 3 rajthelyes büntetést von maga után.
Bünt.típus: Bírók döntik el Bünt.hatálya: Következő R Menny.: 0


§250 CHEAT
Minden versenyző minden esetben köteles a starter program segítségével csatlakozni a szerverre. Ez már a csalás elleni védelem egyik formája, tehát elvi szinten már a starter program is kiszűri a csalásokat. Ezen kívül a szerver telemetria adatokat ment, amikhez az Adminoknak, illetve a szerverkezelőnek van hozzáférése. Ha egy versenyző gyanúsan közlekedik, a BT bekérheti a gyorskörét, illetve ellenőrizheti a telemetria adatait. Amennyiben szabálytalanságot észlel a BT, a versenyző azonnali kizárással sújtható.
Bünt.típus: DQ a bajnokságból Bünt.hatálya: Egész szezon Menny.: 0


§260 Hotlaps
A hotlapson szereplő köridőket fenntartással kezelje mindenki! Az A-Liga vezetősége információként tekint ezekre az adatokra. Ennek értelmében a 2016/2. Szezontól kezdve nem kell elküldeni a gyors köröket a tesztek végeztével. Azonban a BT szúrópróba szerűen 1-1 versenyző gyors körét bekéri, és megvizsgálja.
Bünt.típus: Boxból indulás Bünt.hatálya: - Menny.: 0


§270 Kiosztható büntetések
Enyhébb szabálysértésekért: 3 rajthelyes büntetés, Áthajtásos büntetés Mérsékelt szabálysértésekért: 5 rajthelyes büntetés, Időbüntetés, Rajtrács végére sorolás Súlyos szabálysértésekért: 10 rajthelyes büntetés, Boxrajt, Diszkvalifikáció, Eltiltás, Kizárás Büntetések kiosztása (egyértelműsítés): Nyilatkozat meg nem írása, moderálatlan/sértő nyilatkozat: áthajtásos büntetés a következő futamra Kisebb baleset okozása (kilökés->visszaengedés, kimutatható károsodás okozása a másik versenyző autóján, ezt látjuk a telemetriából): 3 rajthelyes büntetés / áthajtásos büntetés Baleset okozása (ellenfél kiforgatása, leszorítása,): 5 rajthelyes büntetés Súlyos baleset/tömegbaleset okozása (ellenfél kiesésével járó baleset, rajtbaleset, tömegbaleset): 10 rajthelyes büntetés/rajtrács végére sorolás, tömegbalesetért boxrajt ha egyértelműen vétkes az adott versenyző Sorozatos sportszerűtlen magatartás egy vagy több futamon, vagy 5-nél több incidens egy futamon: DQ
Bünt.típus: Bírók döntik el Bünt.hatálya: - Menny.: 0


§280 Az Előzésről/Védekezésről
Előzési/támadási pozíciónak minősül, ha a támadó versenyző első tengelye a védekező pilóta hátsó tengelyével egyvonalban van. Amennyiben ez nem teljesül, a védekező versenyző NEM KÖTELES helyet hagyni a mögötte érkezőnek! Természetesen akkor is meg lehet kísérelni az előzést, hogyha nincsen a támadó versenyző előzési pozícióban. Viszont ha a manőver balesettel végződik, egyértelműen a támadó versenyző az első számú hibás. A védekező versenyzőnek van teljes joga megkezdeni a kanyart az általa választott sebességgel és íven, a támadónak ehhez kell alkalmazkodnia. Ha a támadó kilöki a védekező versenyzőt, úgy kötelessége megvárnia és maga elé engednie. (Nem félreértendő: ez egy KÖTELEZŐ magatartás, ettől függetlenül enyhe büntetés já az ilyen típusú manőverekért, lsd. Szabályzat §270)) Első körben az együtt mozgó mezőny miatt NINCS IDEÁLIS ÍV! A védekező versenyzőnek is nagy a felelőssége: Természetesen szabályos eszközökkel fel lehet tartani a mögötted lévő gyorsabb versenyzőt. A ráhúzás és leszorítás nem csak szabálytalan, hanem egyben rendkívül sportszerűtlen manőver. Emiatt az ilyen megmozdulásért elképzelhető egy súlyosabb büntetés (5-10 rajthelyes bünt.) Védekezéskor maximum 1 irányváltás megengedett. Ezután az aktuális pilóta köteles a kiválasztott oldalon folytatni a védekezést. Minden kanyarban ahol a versenyzők egymás mellé érnek, kötelesek egymásnak annyi helyet hagyni, hogy mindketten teljesíthessék az adott szakaszt a pálya határainak elhagyása nélkül!
Bünt.típus: Bírók döntik el Bünt.hatálya: - Menny.: 0


§290 Hotlaps, Gyorskör teszteken
A Hotlaps köridőket mint információt kezeli a liga vezetősége és tagjai. Szúrópróba szerűen a tesztek alatt bármelyik Admin bekérhet egy adott gyors kört ellenőrzésre. A 2016/2. szezon kezdetével nem kell elküldeni a leggyorsabb körök felvételeit, csak a fent említett esetekben ha azt egy Admin kéri valakitől. A megnevezett versenyző Admin kérésre nem küldi el a gyors körét azt a Bt-bünteti, ill a BT-nek joga van adott esetben azt a tagot soron következő versenyről kizárni. Van lehetőség kérni hét közben a "gyors kör" törlését!
Bünt.típus: Bírók döntik el Bünt.hatálya: Következő R Menny.: 1


§300 Kiosztható Büntetések
Rajthelyes büntetések, áthajtásos büntetés illetve boxrajt.
Bünt.típus: - Bünt.hatálya: - Menny.: 0


§310 fejlesztés alatt
Bünt.típus: - Bünt.hatálya: - Menny.: 0


A-Liga chat
Közösségi modulok
Partnerek
Kiemelt partnereink:

TeamSpeak szobák
Statisztikák

Regisztrált felhasználók: 778 darab
Előjelentkezett felhasználók: 91 darab

Jelenleg 0 regisztrált felhasználó és 3 vendég böngészi az oldalt.