Google +1

Szavazzon az oldalra!

Köszönjük!

Poz
Versenyző
Csapat
Pont
01
KishalmiDavid
Force India
352
02
JagerTibii
Force India
290
03
SzilagyiIstvan
Marussia
244
04
KianekChristopher
Mercedes
178
05
MatyiAndras
Sauber
149
06
KovacsLaci
Ferrari
143
07
OvadMarton
Lotus
139
08
KissVili
Red Bull
127
09
KalocsaiDavid
Toro Rosso
114
10
KatonaRichard
Williams
85
11
HollarMarton
Lotus
71
12
PentekDani
McLaren
69
13
BaloghAlexander
Sauber
67
14
LippaiLaci
Ferrari
63
15
LanczSandor
Marussia
52
16
ForgoLajos
Mercedes
46
17
PankotaiBence
Red Bull
43
18
CzottnerJani
Caterham
21
19
HermanBalint
McLaren
20
20
KornelyDavid
Caterham
14
21
FazekJanos
Williams
6
22
OrbanPeter
McLaren
3
Poz
Csapat
Pont
01
FORCEINDIA
642
02
MARUSSIA
296
03
MERCEDES
224
04
SAUBER
216
05
LOTUS
210
06
FERRARI
206
07
REDBULL
170
08
TOROROSSO
114
09
MCLAREN
92
10
WILLIAMS
91
11
CATERHAM
35
Szervernév: A-LIGA.HU
Slot: 22 darab
IP cím: 89.134.61.56:34319
Jelszó: Lépj be!
Hotlaps
LiveView
WebView
Szingapúri Nagydíj - Futamelőzetes
SZL 2011-09-22 19:24:19


A tesztek alapján az előző futamgyőztesnek, Sevynek nehéz dolga lesz, ha ismételni szeretne, mert Agoston és Optimus nagy fölénnyel vezeti a leggyorsabb körök listáját  a csütörtöki nap állása szerint.

De nem csak ők kerülnek majd reflektorfénybe a versenyen, ahol az éj sötétje helyett a hepehupás aszfalt és a korlátok közelsége jelenti az igazi nehézséget a versenyzők számára. A versenyzők rengeteg tesztkört teljesítettek és nem tudni, ki ment versenybeállításokkal és ki készült inkább az időmérő edzésre, így nagyon izgalmas futam elé nézünk.

Visszatekintésként nézzük meg milyen kanyarokból áll a pálya és milyen események történtek a Szingapúri Nagydíj alkalmával az igazi Forma-1-es futamokon.



A különleges körítés valamelyest eltereli a figyelmet arról a tényről, hogy a Marina Bay pálya viszonylag unalmas vonalvezetésű. A 23 számozott fordulóból 16 derékszögű, hajtű, vagy sikán, és mivel a maradék többsége is inkább törés, mint valódi kanyar, lendületesebb ív csak a célegyenes előtt és után létezik. Az átlagsebesség ezért 170 km/h körül alakul. Igaz, erről jobbára az utcai terep tehet. Lewis Hamilton így jellemezte a kettősséget: "Mintha két pálya lenne egyben. Van pár gyors kanyar, melyek jó beállítást és elszántságot igényelnek, viszont sok szűk, 90 fokos forduló is található itt. Ezek lassabbak és technikásabbak. Precízen kell áthaladni rajtuk, és muszáj türelmesnek lenni, kivárva, hogy a gumik betapadjanak, mielőtt rátaposunk a gázpedálra. Aki türelmetlen, időt veszít, mert a vezetés erőltetésével túlterheli a gumikat."



Marina Bay kanyarjai:

1/2 (Sheares): A célegyenes végén 290 km/h-ról lassítanak le az autók az első kanyarkombinációhoz érve. A kijárati 2-es ívből gyakran sokat lecsippentenek a versenyzők, hogy minél jobb szögből fordulhassanak a 3-as kanyarra.
Emlékezetes pillanat: A 2010-es futam rajtja

3: Balos visszafordító, gyakran 1-es fokozatban veszik be a pilóták. 90 km/h a sebesség itt, és könnyű elvéteni a csúcspontot

4: Jelentéktelen törés az egyenesben.

5: A kanyar bejárata és kijárata is hepehupás. Fontos hely, mert a kör leghosszabb padlógázos szakaszára vezet.
Emlékezetes pillanat: Rubens Barrichello falnak csapódik a Q3-ban, két évvel ezelőtt

6: Ez is csupán egy törés a bukkanókkal teli egyenesben. Itt lesz a DRS zóna a futamon.

7: Az egyenes végén 300 km/h-s tempót érnek el az autók, innen fékeznek le 110 km/h-ra. Idén módosítottak a környék bejáratán és kijáratán az előzések segítése érdekében.
Emlékezetes pillanat: Hamilton és Mark Webber ütközése a tavalyi versenyen

8: Lassú jobbkanyar, alig 95 km/h-s a tempó benne.

9: A balos kijáratánál szintre súrolják a falat a versenyzők, mielőtt egy viszonylag hosszabb egyenesre térnek.

10 (Singapore Sling): Trükkös sikán, három csúcspont között kell átkecmeregni a rázókövek között. A kerékvetőkön könnyen el lehet veszteni az uralmat az autó fölött, amely így a falhoz csapódhat.
Emlékezetes pillanat: Kimi Räikkönen bukása 2008-ból

11-12: Gyors irányváltásra van szükség ebben a relatíve gyors kombinációban.

13: A híd után található szűk balos hajtűnél ismét vissza kell váltani az 1-es fokozatba.

14: Előzési pontot kínál az egyenes végi jobbkanyar.
Emlékezetes pillanat: Robert Kubica előzéseinek egyike 2010-ből, itt épp Felipe Massát fékezi ki

15-16-17 (Piquet): Itt kezdődik a pálya utolsó, tekergős szakasza.
Emlékezetes pillanat: Nelsinho Piquet szándékos(nak ítélt) karambolja 2008-ban

18-19: A lelátók alá fordulnak be az autók. A lassító első íve után nem ideális szögben fordulnak rá a 19-es kanyarra.

20-21: Újraaszfaltozták a sikán környékén az útburkolatot. A kijáratnál roppant közel van az ideális ívhez a fal, vigyázni kell.

22-23: A pálya egyik leggyorsabb, két csúcspontból álló íve, 200 km/h környéki tempóval haladnak át rajta a pilóták. A féket szinte csak egy pillanatra nyomják le, rögtön utána rá is lépnek a gázpedálra. Fontos a jó balansz.
Emlékezetes pillanat: Kigyullad Heikki Kovalainen Lotusa a 2010-es verseny végén

Forrás: A5

 


<<< Vissza



Kapcsolódó esemény: Szingapúri Nagydíj | Megjelenítve: 989 | Hozzászólás: 0 db

Hozzászólások



Még nincs hozzászólás írva ehhez a cikkhez!

A-Liga chat
Közösségi modulok
Partnerek
Kiemelt partnereink:

TeamSpeak szobák
Statisztikák

Regisztrált felhasználók: 797 darab
Előjelentkezett felhasználók: 91 darab

Jelenleg 0 regisztrált felhasználó és 2 vendég böngészi az oldalt.