A tesztek alapján az előző futamgyőztesnek, Sevynek nehéz dolga lesz, ha ismételni szeretne, mert Agoston és Optimus nagy fölénnyel vezeti a leggyorsabb körök listáját a csütörtöki nap állása szerint.
De nem csak ők kerülnek majd reflektorfénybe a versenyen, ahol az éj sötétje helyett a hepehupás aszfalt és a korlátok közelsége jelenti az igazi nehézséget a versenyzők számára. A versenyzők rengeteg tesztkört teljesítettek és nem tudni, ki ment versenybeállításokkal és ki készült inkább az időmérő edzésre, így nagyon izgalmas futam elé nézünk.
Visszatekintésként nézzük meg milyen kanyarokból áll a pálya és milyen események történtek a Szingapúri Nagydíj alkalmával az igazi Forma-1-es futamokon.
A különleges körítés valamelyest eltereli a figyelmet arról a tényről, hogy a Marina Bay pálya viszonylag unalmas vonalvezetésű. A 23 számozott fordulóból 16 derékszögű, hajtű, vagy sikán, és mivel a maradék többsége is inkább törés, mint valódi kanyar, lendületesebb ív csak a célegyenes előtt és után létezik. Az átlagsebesség ezért 170 km/h körül alakul. Igaz, erről jobbára az utcai terep tehet. Lewis Hamilton így jellemezte a kettősséget: "Mintha két pálya lenne egyben. Van pár gyors kanyar, melyek jó beállítást és elszántságot igényelnek, viszont sok szűk, 90 fokos forduló is található itt. Ezek lassabbak és technikásabbak. Precízen kell áthaladni rajtuk, és muszáj türelmesnek lenni, kivárva, hogy a gumik betapadjanak, mielőtt rátaposunk a gázpedálra. Aki türelmetlen, időt veszít, mert a vezetés erőltetésével túlterheli a gumikat."
Marina Bay kanyarjai:
1/2 (Sheares): A célegyenes végén 290 km/h-ról lassítanak le az autók az első kanyarkombinációhoz érve. A kijárati 2-es ívből gyakran sokat lecsippentenek a versenyzők, hogy minél jobb szögből fordulhassanak a 3-as kanyarra.
Emlékezetes pillanat: A 2010-es futam rajtja
3: Balos visszafordító, gyakran 1-es fokozatban veszik be a pilóták. 90 km/h a sebesség itt, és könnyű elvéteni a csúcspontot
4: Jelentéktelen törés az egyenesben.
5: A kanyar bejárata és kijárata is hepehupás. Fontos hely, mert a kör leghosszabb padlógázos szakaszára vezet.
Emlékezetes pillanat: Rubens Barrichello falnak csapódik a Q3-ban, két évvel ezelőtt
6: Ez is csupán egy törés a bukkanókkal teli egyenesben. Itt lesz a DRS zóna a futamon.
7: Az egyenes végén 300 km/h-s tempót érnek el az autók, innen fékeznek le 110 km/h-ra. Idén módosítottak a környék bejáratán és kijáratán az előzések segítése érdekében.
Emlékezetes pillanat: Hamilton és Mark Webber ütközése a tavalyi versenyen
8: Lassú jobbkanyar, alig 95 km/h-s a tempó benne.
9: A balos kijáratánál szintre súrolják a falat a versenyzők, mielőtt egy viszonylag hosszabb egyenesre térnek.
10 (Singapore Sling): Trükkös sikán, három csúcspont között kell átkecmeregni a rázókövek között. A kerékvetőkön könnyen el lehet veszteni az uralmat az autó fölött, amely így a falhoz csapódhat.
Emlékezetes pillanat: Kimi Räikkönen bukása 2008-ból
11-12: Gyors irányváltásra van szükség ebben a relatíve gyors kombinációban.
13: A híd után található szűk balos hajtűnél ismét vissza kell váltani az 1-es fokozatba.
14: Előzési pontot kínál az egyenes végi jobbkanyar.
Emlékezetes pillanat: Robert Kubica előzéseinek egyike 2010-ből, itt épp Felipe Massát fékezi ki
15-16-17 (Piquet): Itt kezdődik a pálya utolsó, tekergős szakasza.
Emlékezetes pillanat: Nelsinho Piquet szándékos(nak ítélt) karambolja 2008-ban
18-19: A lelátók alá fordulnak be az autók. A lassító első íve után nem ideális szögben fordulnak rá a 19-es kanyarra.
20-21: Újraaszfaltozták a sikán környékén az útburkolatot. A kijáratnál roppant közel van az ideális ívhez a fal, vigyázni kell.
22-23: A pálya egyik leggyorsabb, két csúcspontból álló íve, 200 km/h környéki tempóval haladnak át rajta a pilóták. A féket szinte csak egy pillanatra nyomják le, rögtön utána rá is lépnek a gázpedálra. Fontos a jó balansz.
Emlékezetes pillanat: Kigyullad Heikki Kovalainen Lotusa a 2010-es verseny végén
Forrás: A5
<<< Vissza
Kapcsolódó esemény: Szingapúri Nagydíj | Megjelenítve: 1419 | Hozzászólás: 0 db